11 Mar 2011

Who wants to be wireless? Not me.

Tillbaka hemma i vårlika London efter ett snöigt besök på de mer nordliga breddgraderna. Jag har slöjdat en hel massa den gångna helgen var av ni får se den större delen här och nu. Trådslöjd, trådtjack, luffarslöjd etc. (kärt barn har många namn) har jag pysslat med tillsammans med den lokala slöjdklubben och kul var det. Ovan en ljusstake för värmeljus.

I'm back home in a spring like London after a snowy visit in the more northen part of the world. I've crafted a fair bit the past weekend of which you see the bigger part of here. Wire craft has many names in swedish and is what I've been doing together with the local craft club for children at home. It was fun. Above is a candle holder for a tea candle.

Den här kallas Mandala (tror jag det var) och är tydligen en slags symbol i vissa delar av världen. I Sverige använder vi den för att hålla garnnystan. Jag tycker det är ett ganska bra och lite komiskt exempel på något som jag upplever som typiskt svenskt, det här med att saker ska vara praktiska. Egentligen har den åtta bågar och inte sju som på min här ovan. Ibland blir det inte som man tänkt sig helt enkelt... 

This thing is called Mandala (at least I think that was what it was called) and is a symbol in some parts of the world. In Sweden it's used to hold balls of yarn. I think it's a pretty good and a little bit funny example of something that I experience as very Swedish, the thing about how things should be practical all the time. Anyway, it's supposed to have eight bows not seven as mine above. Sometimes things don't turn out as you thought simply...

Några krokar blev det ju också och det är verkligen skoj det här. Nu ska jag bara hitta rätt slags tråd här och sen sätta igång och experimentera! 

Så vill jag säga tack för alla era fina kommentarer! Ni gör mig så glad och jag uppskattar verkligen alla era  fina ord!

I made some hooks too and it's a lot of fun. I only have to find the right kind of wire here now and then I can start experimenting! 

I also want to say thank you for all your lovely comments! You make me really happy and I do appriciate all your nice words!

2 comments:

4U2! said...

Snyggt, undrar hur garnhållaren fungerar?

Tyg och otyg said...

Jag har två sådana mandalor(?) i min ägo (ingen egengjord dock) och ingen av dem har åtta bågar utan sju respektive nio. Roliga att pilla med är de, förutom att man kan ha garn i dem. :)