29 Mar 2011

My new obsession...

Jag har sen förra Sverige besöket en sådan där besatthet till. Så pass att jag till och med drömmer om det. Luffarslöjd, trådslöjd, trådtjack... det är så skoj bara! Här har jag gjort en hängkorg, det var James som kom på idéen och jag tänkte att jag ju faktiskt kunde prova. Den är nästan som mandelan jag gjorde om ni minns men inte riktigt. Nu har jag fler idéer på hur jag skulle kunna göra.

I have since my last visit to Sweden a new obsession. So much so I even dream about it. Wire craft... it's so much fun! Here is a hanging basket I made, it was James idea and I thought it was worth a try. It's almost like the mandala I did if you remember, but not quite still. I got more ideas on how to do it though so I will probably make some more.

Här med vår enda krukväxt. Att krukan matchar tyget i bakgrunden var mer en tillfällighet än något annat...

Here with our only plant. The matching fabric and flower pot was more of a coincidence then anything else...

Det blev två ljusstakar till också. Men nu är min tunna tråd slut... Hm... Håll utkik efter den där utlottningen förresten. Den är på G nu! (Jag är sååå seg ibland.)

I made two teacandle holders too. But I'm out of thin wire now... Hm... By the way, keep a look out for that giveaway. It's almost here now! (I'm sooo slow sometimes.)

3 comments:

Tina said...

"Mandalan" blev jättefin som hängampel. Kanske jag provar själv, jag fick ihop en sådan garnhållare/mandala i helgen.
Kram mam

Fiff said...

Det är jättefint det du gör! Luffarslöjd är ju så himla snyggt. Önskar jag hade tålamod och lust till det också! Men Svala, äger du bara en ynka ampellilja..? Ojdå ;-) hihi

Svala said...

Fiff: Ja, den är ju egentligen James men det är ju jag som tar hand om den (därför den fortfarande är grön). Själv brukade jag ha fönstren smockfulla med blommor och gröna växter men nu står hälften hos min far och vanvårdas och jag har bara en ynka ampellilja att ta hand om... *ynk* ;o)