18 Mar 2011

My craft madness never ends...

Efter några dagars tystnad kommer här ett litet inlägg om något som jag ju faktiskt gjorde när jag var i Sverige senast. En repslagare, snoddmaskin... ja vad man nu vill kalla den. I vilket fall har jag tillverkat den alldeles själv (med instruktioner från min mor) och det bästa av allt är att den funkar! Så nu behöver jag aldrig mer köpa skosnören. Skoj är den också så snoddar blir det nog alla möjliga varianter av framöver. 

After a few days silence here is a post about something that I actually made when I was in Sweden last time. A rope maker, string machine... well, what ever you want to call it. In any case, I made it all by my self (with instructions from my Mother) and the best thing is; It works! So I'll never need to buy any shoelaces again. It's fun by the way so there will probably be lots of "rope" made in the future.

2 comments:

Tina said...

Man kan använda trasor också, då kan man göra hopprep eller varför inte en svans!!!!!
Håller med det är kul!

Pysselfarmor said...

Vilken fiffig sak.