12 Feb 2011

What you can do of your boyfriends coffee packages

Four new bracelets made from coffee packages. My boyfriend doesn't buy coffee by flavour, he buy coffee by the colour on the package (at least when I'm around). I've made six of these now and I still have lots of coffee packages left, maybe I'll try to make a necklace next? Apart from making these I've started to pack for our move to better quarters in a weeks time. Not much left and we'll finally be out of this room! 

Fyra nya armband gjorda av kaffepaket. Min pojkvän köper inte kaffe efter smak, han köper det efter färgen på paketet ( i alla fall när jag är med). Jag har gjort sex armband allt som allt hittills och har fortfarande massor av kaffepaket kvar så kanske skulle jag pröva att göra ett halsband nu? Bortsett från att jag tillverkat dessa har jag också börjat packa för vår mycket efterlängtade flytt om en vecka. Inte mycket kvar alltså innan vi äntligen är ute ur det här rummet!

3 comments:

Tina said...

hej
om du trär tre bitar i samma färg, en avikande tre igen så blir det som hjärtan- kanske passande till alla hjärtans dag?
snygga färger!
Kram

michaelsson said...

Erica, jag är ledsen att behöva säga det, men jag orkar verkligen inte sy egna dregglisar. Jag orkar inte ens titta på den där symaskinen, eller någon målarpensel, eller en penna heller för den delen. All kreativitet dör litegrann, men jag förväntar mig att det kommer tillbaka.
Under tiden köper jag dom där dregglisarna, men herregud, ungen avverkar ju två-tre stycken per dag. Och jag orkar inte tvätta så ofta. Haha

Grattis till flytten! Det är fortfarande London va?

Anonymous said...

var har du hittat mönstret till dessa? Jag skulle väldigt gärna vilja prova på att göra ett. :)

mischis@hotmail.se