9 Feb 2011

What you can do from virtually nothing at all




Made this bracelet/cuff last weekend from little bits and pieces i had lying around. It's completely hand stitched. (How I wish I had my sewing machine here sometimes!) When it was all done I dipped it in tea to make it a bit more uniform and to get a nicer colour. I'm a little weak for that sort of worn look tea gives fabric I must confess. 

I helgen sydde jag det här armbandet av lite av varje jag hade liggande. Det är helt handsytt. (Om jag önskar att jag hade min symaskin här ibland!) När det var klart badade jag det i te för att göra det lite mer enhetligt och för att få en trevligare färgton på det hela. Jag måste erkänna att jag är lite svag för den där lite slitna och använda looken tyg får efter tebad. 

4 comments:

Anna said...

så fint, så fint!

Karin said...

löv it

Tina said...

Jättefint och så romantisk i sin framtoning.
Kram mam

Maria said...

Bra att ta vara på allt och så blir det så fint resultat!