23 Feb 2011

Short update

East London here we are. Moved into a 1 bedroom flat and like it alot! I won't bore you with any details though and just tell you about what I've made lately instead. Above you see a pair of baby socks in the softest wool yarn i had in my stash, Freedom Spirit by Twilleys of Stamford. They are for a couple of friends of James who just had their third baby. We're going over there tonight for some dinner and I thought this might be a nice gift.

Östra London här är vi. Flyttat in i en ett och ett halvt rum och kök, gillar det massor! Tänker inte tråka ut er med en massa detaljer utan bara berätta vad jag skapat på sistone. Ovan kan ni se ett par bäbissockor i det mjukaste garnet jag råkade ha i lagret, Freedom Spirit av Twilleys of Stamford. De är till ett par vänner till James som just fått sitt tredje barn. Vi är bjudna på middag där ikväll och jag tänkte att det kanske kunde vara en fin present att ta med.

All gift wraped in a page from an old atlas with a ribbon and card with tulip made from an atlas page too. Gift wraping is great fun I find and it doesn't have to be so complicated. 

Inslagen och allt i en sida från en gammal atlas med litet rött band och ett kort med en tulpan gjord av en sida i samma atlas. Paketinslagning är skoj måste jag säga och behöver inte vara så himla komplicerat.

Finished another bracelet too. There is more to come in the next couple of days or so. Stay tuned...

Gjort klart ett armband till också. Det kommer lite mer inom de närmaste dagarna så, stay tuned...

4 comments:

Tyg och otyg said...

Vad fint det blev med kartan som presentpapper.
Jag sitter och försöker lista ut, utifrån bilden på armbandet, hur det är gjort och tror att jag har klurat ut det. Måste nog testa principen nån dag bara för att se om det stämmer som jag tror. :)

Pysselfarmor said...

Underbart!

Astrid said...

Hej Svala!

Du trakar inte alls ut oss med lite detaljer hur ni fatt det. I vilket fall som helst verkar det som ni fatt det mycket battre och det ar roligt att veta. Ha det sa bra. Moster

Svala said...

Tyg och otyg: Åh ja visa gärna vad du klurar ut! Jag ska försöka komma ihåg att ta några bilder när jag viker dem någon gång. Det skulle klarna på en gång då tror jag.

Astrid: Vi har det såååå mycket bättre! Kan skicka dig några bilder någon dag.