24 Feb 2011

I made a chocolate cake and ate it

Ett litet "dagboksbroderi" och kakan blev helt ok. Jag njuter av att ha en ugn att använda. Jag vill fråga er, vad ni tycker om idéen att ha små "dagboksbroderier" som något återkommande här på bloggen? Jag har så svårt att avgöra var gränsen mellan mitt privatliv och bloggen går att jag nästan drar åt att inte berätta något annat än vad jag råkat skapa på sistone. Det blir nästan torrt ibland kan jag känna. Ni som nu läser här och bloggar, hur gör ni? Har ni något bra tips? Torr och tråkig vill jag ju inte vara...

A small diary embroidery, the cake turned out ok and I'm enjoying having an oven to play with. I want to ask you what you think about making little diary embroideries like this a recurring feature on the blog? I really find it difficult to draw a line between the blog and my private life to the degree that I tend not to tell anything at all apart from what I might have made lately. It all gets a bit dry sometimes I think. So you guys how do you do it? I know lots of you have your own blogs. Any good  advice? Dry or boring I surely don't want to be...

5 comments:

Tyg och otyg said...

Om du orkar dokumentera ditt dagliga liv i broderad form så tittar jag gärna! Tycker inte att det borde behöva bli särskilt självutlämnande heller, eller det beror förstås på vad du gör det till.
Jag har också varit väldigt restriktiv med att lämna ut mig själv på bloggen, men nu har jag t o m börjat lägga upp några bilder på mig själv. Men jag håller med, det är svårt att hitta en balans.

Maria said...

Dagboksbroderi är ju underbart. Både skapande och lite dagbok, men inte "naket" på något vis.
Jag känner att jag har en ok balans med vad jag lämnar ut. Känner själv att jag har en gräns där jag är personlig men inte privat. Men den kanske inte andra ser...men då tänker jag att huvudsaken att jag känner så själv.

Niwin said...

Håller med föregående. Dagbroderier låter mysigt och som ett bra sätt att införa lite mer personliga saker i bloggen. Jag har tyvärr inte hållit på så länge med min blogg så jag vet väl inte egentligen.:)

Tina said...

Viktig fråga och viktigt att tänka på. Var går gränsen för min integritet? Hela världen kan läsa!
Dagbokbroderi kul, det kan ju handla om viktiga saker som inte har direkt anknytning till en innersta person. jag tycker om att se andras hantverk och tolkningar av idéer och det behöver ju inte bli utlämnande.

Clara said...

Jag funderar också mycket på det där, men det är nog bara ens egen känsla som kan avgöra. Och tänkt inte så mycket på vad andra vill läsa, vill du skriva så skriv! I början skrev jag i princip bara om stickning, men nu har jag insett att det är mycket roligare att skriva lite mer privat, och jag får mycket bra respons via kommentarer.