6 Jan 2011

Something rather small

Two more deer this time blue ones. And just to show you how small they are there's a penny lying in front of them. I'm getting the hang of it now so maybe I'll make the stag at some point. We'll see. If you have never tried origami I recommend doing so! It's strangely satisfying.

Två rådjur till har kommit till världen, den här gången blå sådana. För att visa er hur små de är har jag lagt en penny framför, nästan samma storlek som de där 50 öringarna vi brukade ha. Jag börjar få grepp om det här nu så kanske jag vågar ge mig på bocken någon dag också. Vi får se. Om du aldrig prövat att vika origami rekommenderar jag verkligen ett försök. Det är knasigt tillfredsställande. 

Some lavender hearts I made before Christmas, I just forgot to show them. I'm not too pleased with them to be honest. My fav is probably the orange one at the front. They smell nice though. It's a nice way to practice stitches and still end up with something nice and useful. I'll probably put them in our drawers and in our closet.

Några lavendelhjärtan jag sydde före jul men som jag glömt att visa er. Jag är inte jätte nöjd med resultatet. Min favorit är nog den oranga i förgrunden. Luktar gott gör dem i alla fall. Det är ett trevligt sätt att öva stygn som samtidigt blir något användbart och (kanske) fint. De här kommer jag troligtvis stoppa i våra strumplådor och i garderoben.

4 comments:

Pysselfarmor said...

Men oj vad glad jag blir att jag har hittat fram till dig. Helt underbara saker du gör och vilken inspirationskälla du är!!!!

Jag kommer att göra reklam för din sida på min blogg....hoppas det är okey...jag gör reklamen inom några dagar...

Pysselfarmor said...

Tack! Jag har lånat bilder från dig och jag påpekar också att det är dina bilder och skapelser jag visar. Det är så fint det du gör! Nu finns inlägg och länk till din blogg hos mig.

4U2! said...

Japp. tack vare Pysselfarmor hittade jag dig och det är jag glad över. Så mkt fint!

urban craft said...

lavender hearts are such a wonderful idea, hmmm, wonder if they would work for valentine's day gifts?