13 Jan 2011

A little embroidery, an honor and a short break

En liten update så här mitt på dagen. Jag flyger till Sverige imorgon och bloggen tar troligtvis en liten paus så länge. Ovan kan ni se några små broderier jag roat mig med den senaste veckan mellan lägenhetsletande och arbetssöks relaterade bestyr. Pysselfarmor har skrivit ett blogginlägg om mig också! Gå dit och läs tycker jag. Mycket hedrad och glad känner jag mig, tack!

A little update now, I'm flying to Sweden tomorrow and hence the blog will take a little break mean time. Above you can see some small embroideries I've been enjoying myself with the last week between fruitless flat hunting and tasks related to my so far fruitless job hunting. Pysselfarmor has writen an entire blogpost about me! Head over there and read. I feel very honored and glad, thank you!

Över jul sorterade jag mitt broderigarn och snurrade upp det på små pappbitar. Idéen fick jag på en blogg för längesen tyvärr har jag tappat bort länken så om någon vet varifrån idéen kommer kommentera gärna. Det ser i alla fall både bättre ut är lättare att hitta färger och tar mindre plats. Väl värt arbetet med att snurra upp och klippa till pappersbitarna.

Over Christmas I sorted out my embroidery yarns. The idea I got on a blog at some point, unfortuneatly I've lost the link. Anyway, it both looks better, makes it easier to find colours and takes up less space. Well worth the effort.

4 comments:

Fiff said...

Välkommen hem till sverige får man säga då!

Pysselfarmor said...

Men ohhhh vilka broderier! Är det plåt i det ena hjärtat eller...är det blankt papper?

Välkommen hem till Svedala och det är klart att jag skriver fint om dig som göra sådana här saker ;-)

Karin said...

snyggt! det där tilltalar ordningsnörden i mig :)

4U2! said...

Fiffig idé! Hoppas du har det bra här!