21 Dec 2010

I think it might be raining

Jag kom ju på att jag hade fler små saker jag inte visat er. Den här över är en och bilden är inte super eftersom jag skannat den. (Jag är lat när det kommer till att ta fram kameran nu för tiden.) I vilket fall är det en massa trådändar som tillsammans fått bli den här lilla, ca 14x10 cm, broderade bilden. Jag har inte riktigt kommit fram till vad jag ska göra med den. Ni kanske har några förslag?

Jag har också planer på att brodera små rutor och här är en liten kladd på små idéer till mönster med samma ram eller vad jag ska kalla det. Jag skissade med en vanlig bläckpenna. Man behöver inte vara så noga jämt och jag själv tycker att de där kraven på att det måste bli bra och se snyggt ut man lätt ställer på sig själv när det kommer till att skissa/teckna etc. blir lite lättare att ignorera med "lite mindre fina" material. Precis som bilden ovan är den här skannad och jag måste säga att jag inte riktigt kommer överens med J's skanner...än. 

I just realized I had some more things I have not been able to show you until now when I decided to use J's scanner rather than my camera. The first picture shows a kind of embroidery where the last little bit of threads ended up creating this picture. It is ca 14x10 cm big and I have not yet figured out what to do with it. Maybe you got some suggestions? 

I am planning to embroider small squares of fabric and so the second scanned picture is of some sketches I have made for that project. I used a normal pen. I don't think you have to be all to neat all the time. Using a "not so fine" material I find help with that demand one so easily put on one self that whatever you sketch or draw have to come out amazing.

1 comment:

Anonymous said...

Va kul idé!
Vilka fina grejor du gör/kommer på!
Du är inspirerande. :)
Den lilla "tygbiten" m dina garnändar fastbroderade på.. de skulle ju t.ex. kunna bli: en tavla, ett kort (grattis-kort, "krya på dig"-kort osv osv), ett märke på ett/en klädesplagg/kudde/handduk/filt (sy fast det) eller något annat kul!
Ja tycker även om din kladd (din idé) med dom små rutorna du ritat! Och kom på mig själv m att fundera vidare på dessa,dom va fina bara som du ritat dom! Men ja skulle vilja göra något "mer" utav dom, men vet inte vad ännu. Hoppas det är ok att spara bilden!?
Har dock inte kommit på något ännu, att göra m dom. Men det kommer kankse en idé rätt som de är!
Kram eM