28 Nov 2010

Happy first Advent!

Jag är lite seg just nu, tror att det är den där höst/vintertröttheten som har infunnit sig. Att vi inte har någon värme alls inomhus just nu och att det är minusgrader ute gör inte att motivationen för någon typ av skapande är så hög. I morse var det is på insidan av fönstren till och med. Jag har förvisso virkat ett par tumvantar till James i förtid julklapp, han behöver dem ju redan nu och jag jobbar på en julklapp till "svärfadern" också. Men kylan gör det här med att fotografera lite mer motigt så jag visar er två bilder på påtade halsband jag haft liggande ofärdiga och som jag äntligen gjort klart istället. (fotade förra veckan) Lite roligt sätt att göra av med små snuttar garn på och allt man behöver är en påtdocka och lite fantasi. 

I'm a bit slow at the moment, think it might be the autumn/winter tiredness that finally set in. The fact that we do not have any heating at all indoors at the moment with minus degrees outside doesn't help with the motivation to create anything. We even had ice on the inside of the windows this morning. I have been crocheting a pair of mittens for James as an early christmas present and I'm working on another present aswell. Photographing in this cold is not very tempting so I'll show you two necklaces that I finished last week. A great way to use all that scrap yarn.

No comments: