16 Nov 2010

About the UFOs

Good evening! I thought I'd give you a little peek on what I've been doing lately. The blue white little thing above and under is a pin cushion. The embroidery is one of those try it kind of pieces that I've had lying around for ages and finally came around to using. Actually I thought it turned out ok in the end. It's completely hand stitched.
 
Made from scrap fabric, a stray lace thing that used to be on something else, some sequins and filled with sand. Let me know what you think about it.

I've alos finally gotten around to finishing off these wristwarmers i started ages ago. I'm quite pleased with them. They are just as delicate as i wanted them too be and yet still warm and cute. Made in one ply (is that what it's called, all you spinners out there?) wool yarn from Gungadin and crocheted on a 3mm hook.

Between finishing off UFOs I've been in contact with a job agency that I actually registered with today. This is really break through news for me! I'll in time actually get a job and that means I can stay here with James and be happy! Just have to survive the storm really... 

Jag har handsytt en nåldyna av ett litet provbroderi jag haft liggande väldigt länge. Den är fylld med sand och dekorerad med lite paljetter och en bit spets från något jag inte kommer ihåg. Berätta gärna vad ni tycker om den. Själv tycker jag den blev helt ok tillslut även om jag var lite tveksam till att börja med. 
Jag har äntligen virkat klart de där pulsvärmarna jag började med för evigheter sen. Jag blev riktigt nöjd faktiskt, de är precis så där tunna som jag ville ha dem men ändå varma och lagom söta. Virkade i entrådigt ullgarn från Gungadin med virknål 3mm.
Mellan färdigställandet av diverse UFO:n har jag mailat med en jobbagentur som jag registrerat mig  hos idag. Det är riktigt goda nyheter eftersom det innebär att jag kommer att få hjälp att hitta ett jobb och att jag kan stanna här med James (och vara lycklig)! Så allt jag behöver göra nu är rida ut stormen så att säga...

2 comments:

Fiff said...

Jag beundrar ditt tålamod när det gäller broderi. Jag tycker själv det är så "besvärligt" att brodera på frihand. korsstygn e ju lättare...:-S Jättefin dyna. Och ibland är det riktigt trevligt när man kan handsy en hel sak!

Svala said...

Tack fiff! Jag visst är det trevligt att sy förhand ibland! Nu står ju min symaskin hos min far i sverige så jag är så illa tvungen att sy för hand. Ge inte upp fritt broderi än, jag tror man måste tillåta sig att det tar tid och låta det växa fram lite långsamt. Kan vara riktigt skönt att låta det ta tid också. =o)