27 Oct 2010

Celebration competition!

So finally I've pulled myself together for this little competition/give away/celebration. The rules are simple. To participate you need to anwser a couple of questions by commenting on this post. The celebration is open to enter until sunday 31st october and the winner will be drawn the week after. If you want to you can link to this on your blog, spread the word, but it's not a demand and wont give you a bigger chance to win. Feel free to use the picture above for that purpose. If you haven't got a blog, thats ok you can enter anyway! 

And the price? Well the price will be a goody package of a variety of things I make. Like a pair of wristwarmers, some brooches and a couple of surprises. 

Like to win a Svala package? Then answer these questions (in swedish or english);
  • How did you find my blog? (Hur hittade du hit?)
  • What inspires you? (Vad inspirerar dig?)
  • Have you a favourite thing among the crafts I make? (Har du någon favorit bland sakerna jag gör?)
 Good luck!

12 comments:

ninaemilia said...

1. I kinda know the author; she told me.
2. Edifying philosophy (honestly). Courageous, poetical artists of any sort - their intention is enough for inspiration. Visible brushstrokes, minimalism, monochromes, Rennaisance bodies (a sense of gravity, of dignity). Passion of any kind.
3. Your most creative wristwarmers, and your art pieces in general, but particularly the one with the legs and the pubic hair (I'm in love with it for some reason).

Kunde inte låta bli att ta det på engelska. Älskar att svara på frågor :)

Camilla said...

1. Via en annan blogg där du lämnat en kommentar - brukar bloggsurfa på detta vis!
2. Ååh, massor. Andras arbeten kan man plocka lite från. Mest av allt kanske färger och material. Färger tittar jag på överallt, just nu mycket i naturen.
3. Hittade massor av fina saker här, det var nog fågelteckningarna jag fastnade för mest.
Fin blogg du har!

Camilla said...

Tillägg: nu hittade jag några helt uuunderbart söta filtbroscher också, de är kanske mina nya favoriter, men det är faktiskt omöjligt att välja bland dina fina saker! Inspirerande!

Tyg och otyg said...

1. Jag hittade just till dig genom att du kommenterade hos mig - tack för det! Det var kul att hitta till dig, ska genast länka till dig så jag inte glömmer bort att titta in igen!
2. Allt? :) Hmm, nä, men bloggar, andra människor, färger, mönster, skräp. Bland annat.
3. Nu har jag läst tillbaka lite och gillar bl a fågel- och döskallebroscherna skarpt, och så tycker jag det är kul att se ditt måleri! Och så gillar jag pappersnålbreven du gjort! Det är jag som ligger bakom beskrivningen på 365slöjd, men det visste du kanske. Dina var riktigt fina, både formen och materialet! Det är kul att se vad som händer med ens idéer i andras tappning!

Ser att du nyss varit i Falun förresten. Där bor ju jag. :)

Maria said...

Hej Svala!
Jag har hittat till dig nu och tidigare för att du kommenterat hos mig, tack för att du gör det.

Jag inspireras av färger, former, hantverk, slöjd, ord, naturen, skrot, tokigheter, mina barn, böcker, bloggar mm

Jag gillar dina dödskallebroscher, dalahästbrosch, broderad nåldyna, översta skatan (vilken personlighet!) mm Du gör mycket fint!

Förresten ska jag ordna så att du hamnar bland mina länkar .

Eva i Halmstad said...

Hej
Jag surfade runt och hittade dej, antar att du kommenterat hos någon och att jag tryckt på ditt namn.
Allt runt omkring inspirerar mej, mönster i gräset eller stenar på marken.
Många ideer får jag från vad andra runt omkring mej gör, stickcafe och bloggar är ovärderliga.
Älskar dina skator =)

Må gott och tack för titten hos mej.
Eva

metamorphosis said...

Jag hittade hit via Tyg och otygs blogg (och det är jag väldigt glad för att jag gjorde!)
Jag blir inspirerad av allt möjligt. Ofta kan det vara färgkombinationer jag ser ute, av en slump och ibland är det att jag får en idé från någonstans som jag bara måste testa och se om det går att genomföra!
Har kikat runt lite här inne och jag fastnade verkligen för dina tecknade skator, dödskallebroscherna och dina nålbred (ffa de med fåglarna på)

michaelsson said...

1. Man skulle kunna säga att jag känner bloggerskan.
2. Jag inspireras av väder, känslor och drömmar. Väldigt abstrakt.
3. Jag ÄLSKAR dina filtgrejer. Nåldynor, broscher, you name it.

Clara said...

1. Jag hittade hit för att du kommenterade hos mig, det är jag glad för eftersom jag verkligen gillar det du gör!

2. Jag inspireras av sånt jag ser omkring mig, staden, naturen, människor och så såklart alla bloggar jag läser också.

3. Jag är helt kär i allt du gör med fåglar, både teckningar och broscher. Så himla fina!

Fiff said...

Hej!
Jag hittade hit via Tyg och Otyg, hon länkade hit och tipsade om din tävling.
Trevlig utlottning du har, och trevlig blogg! Jag har kikat runt en del, och blev helt kär i de filtade fåglarna, de är heeelt ljuvliga! De filtade broscherna e oxå jättesöta, särskilt blommorna och hjärtanen.
Och till sist, det som inspirerar mig mest är färg och garn!
Håller en liten tumme här nu för att det blir jag som vinner...! Hejsvejs

Lizz said...

How did you find my blog? (Hur hittade du hit?)

Genom att den är "favorit" hos mig ;)

What inspires you? (Vad inspirerar dig?)

Allt möjligt, mest naturen.

Have you a favourite thing among the crafts I make? (Har du någon favorit bland sakerna jag gör?)

dina små söta fåglar!!! <3



Krams!!

Karin said...

1. Jag känner bloggaren (Yay, jag känner en kändis!)
2. Allt! Faktiskt! De mest konstiga sakerna, som vecken på mitt lakan, färgen på ett tuggummi... Allt!
3. Jag älskar allt du gör men har blivit totalt kär i dina kråkteckningar! De är fantastiska!