23 Sep 2010

Falmouth

Är, sen några dagar, tillbaka i London igen efter en långhelg i Falmouth, Cornwall. Ett trevligt litet ställe får jag säga. Här är några foton...  

Falmouth sett från färjan över till St. Mawes.

Där vi tog en promenad som skulle vara ca 3 miles men som med James pappas ledning blev ca 7-8 miles istället. (Ungefär lite mer än en svensk mil alltså.)

Fint var det i alla fall. Jag undrar bara var dem gömt Hobbitarna?

Vi snubblade över en liten kyrka i en lagun också. Det såg liksom inte riktigt ut om den engelska landsbygden/kusten på något sätt.

Palmer och andra halvtropiska växter trivs tydligen väldigt bra i det milda klimatet i området. I ärlighetens namn, det gjorde mina luftrör och min allergi också. Så symtomfri har jag inte varit på år. Bo vid kusten i södra England är kanske inte så tokigt? Tyvärr blev jag förkyld på tåget hem och har mest spenderat veckan i sängen med feber knaprande diverse brittiska förkylningslindrande mediciner. Idag har jag varit ut en sväng för fösta gången sen vi kom hem i söndagskväll. Imorgon bär det av till Cheddar på ytterligare ett bröllop. Det kommer bilder på lite saker jag gjort den senaste veckan också och saker kommer upp på Misi nästa vecka istället. Håll utkik!

Photos from Falmouth were we spent a long weekend. I liked the place and so did my asthma and allergy. Haven't been feeling that well for years really. Maybe living along the south English coust isn't too bad? Anyway, I caught a cold on the train back to London and have spent the week mostly in bed taking British cold relief meds. Been out for a bit today though and tomorrow we go to Cheddar for another wedding. There will be some new pictures coming on stuff I've made the last week soon. Will update Misi next week instead of this though so keep a look out!

1 comment:

Astrid said...

Fina bilder, jag blir sugen att aka dit sjalv. moster