5 Aug 2010

An unusual picture free post

Jag har precis kommit hem ifrån den brittiska varianten av ett stickcafé. Jag kan inte låta bli att fnittra lite och någonstans tycka att men jisses snälla kära söta kom ner på jorden lite. Om den svenska stickcafé varianten är nördig i mångas ögon då skulle ni bara se den här engelska varianten. Men åh andra sidan, här har jag förstått att det är viktigt att ha en hobby. Att bli bra på den här hobbyn och att kunna prata väldigt högtravande nördigt om den. Det var precis vad dem gjorde. Tack och lov har jag ju tillräckligt med kunskap för att faktiskt förstå vad dem pratade om för det mesta, trots språkskillnaden, men jag tycker himla synd om de andra som faktiskt inte hade lika mycket bakgrundskunskap. Så snälla snälla engelsmän, lägg ner, kom ner på jorden, slappna av och sluta ägna er åt denna eviga exkludering.

Förresten, det kommer lite bilder på saker jag pysslat med de senaste dagarna snart. Jag ska bara ta mig samman och fota dem. Detta rum är som sagt inte idealt för fotografi.

I just got back from the English version of a knitting café. I just can't help but giggle a little about it and think; dear little ones get back down to earth for a bit. If the Swedish version of knitting cafés are nerdy to some then the English version is ten time worse. But I've come to understand that having a hobby here is very important. Getting good at it and be able to talk about it in a very nerdy way is too. And that was exactly what they were doing. Luckly I've got some basic knowledge that made me understand most of what they were saying, launguage difference included. But the other poor new onse didn't and I did and still do feel a bit sorry for them. So please please you English ladies (and gentleman), drop it, get down to earth, relax a bit and stop exclude people in that maner. It's not a very nice thing to do!

By the way, there will soon be a couple of new pics up on things I've made the past few days . I just got to get myself together and take some photos of them. This room is just everything but ideal for photographing anything.

1 comment:

michaelsson said...

Jag vill också gå på stickcafé!
Men somliga får inte den lyxen.
Tack för dina länkar förresten. Dom har varit guld värd! :)