1 Aug 2010

Tottar and the tie bag

Ett par små tummetottar gjorde jag när jag inte orkade med att skriva CV mer i fredags. De är inte mer än 2,5 cm stora ungefär (borträknat benen) med en liten säkerhetsnål på baksidan. I filt så klart. Och fler kommer det nog att bli sen tror jag.

I made a couple of tiny Tottar when I couldn't write any more of my CV on friday. They are about 2.5 cm big (legs not included) with a little safety pin on the reverse. Made in felt of course and I think I'll make more of them later.

Lite inspiration fick jag när jag kom att tänka på "tummen" och bestämde mig för att måla några egna här om kvällen.

I got a bit of inspiration the other night when I came to think about "tummen" and decided to paint some of my own.

Jag har glömt att visa er dessa armband som jag faktiskt virkade innan jag reste till Sverige sist. Idéen fick jag härifrån. Fast jag har ju använt filtbitar istället för halm.

I forgot to show you these bracelets I made before I flew to Sweden last time. The idea I got from this place. I used felt instead of straw though.

Sist men inte minst här är slipspåsen! Den verkar fylla sitt syfte även om jag inte vill påstå att det är den vackraste skapelse jag någonsin åstadkommit. Den är virkad så att den är mycket större i botten än i öppningen högst upp. Tanken är att det ska finnas gott om plats för slipsarna i påsen men att de inte ska ramla ur så lätt när vi öppnar och stänger garderobsdörren. Eller för den delen, tar upp en slips ur påsen.

Last but not least here is the tie bag! It seems like it's fulfilling its purpose even if I really can't say it's one of my most beautiful creations ever. It's crocheted a lot bigger at the bottom then at the top. The thought is to allow lots of space for the ties in the bag but prevent them from falling out when we open and close the wardrobe door. Or for that matter, take a tie out of the bag.

No comments: