8 Aug 2010

Beaded Snap clips



Detta var vad de konstiga små plupparna i ett tidigare inlägg skulle bli. Jag önskar jag kunde ta bättre bilder... men icke. Kanske får jag lov att ta en promenad upp till Hampstead och fota om allt någon dag.

These are what the weird little button like things were made to be. I only wish I could get better photos... but sadly no. Maybe I have to take a walk up to Hampstead some day for a photo-session.

På stickcaféet här om dagen började jag med dessa pulsvärmare i ett mjukt men irriterande lätt filtat ullgarn. Det har burits fram och tillbaka i min resväska/ryggsäck fler gånger än en så att säga, så att det filtar lite är helt mitt eget fel.

During the knitting café the other day I started these wristwarmers in a soft but annoyingly easy felted wool yarn. Mind you the yarn has been in my suitcase/backpack more then once since I got it so the felting is really my own fault.

3 comments:

ninaemilia said...

Vilka fina spännen! Förstår inte varför du klagar på de där fotona, ljuset är ju topp. :)

Elin said...

Ja, spännena är störtfina. Gillar den svarta skarpt. Funderar på att handla lite av dig, kanske skulle min mor gilla en fågel.

Madde said...

Superfina hårspännen Erica!