26 Jul 2010

When I look for work I work

Minns ni den där lilla väskan jag började med innan jag reste till Sverige? Den är i alla fall klar nu. Läderrem, rött bomullsfoder och glansig satinliknande snedslå från min mor och den är klar. Helt handsydd är den också.

Do you remember the little bag i started making before i went to Sweden? Well its finished now. Completely hand stitched with a red innerbag and a leather string for a handle.

Jag har hunnit med att påbörja en virkning också. Det här ska bli en slags påse till James slipsar som till mitt stora förtret hela tiden ramlar ner på garderobsgolvet. Just nu ser den mer ut som en lite små rolig mössa. Passar James fantastiskt bra faktiskt. Återkommer nog till det här projektet.

I've started another crochet project too. This will when finished be a kind of bag for James ties. They keep falling down on the wardrobe floor you see... At the moment the project looks more like a cap though. A very funny cap that suits James perfectly actually. I'll be returning to this project I'm sure.

Det här lilla virkprojektet har jag jobbat på ett tag. Det går rätt långsamt mest för att nålen inte är större än 3 mm och garnet bara är entrådigt och tunt. Men fint blir det nog när det hela är färdigt.

This crochet project I've been working on for a while. It's a slow project since the needle is 3 mm and the yarn is very thin. But I think it'll turn out really nice when it's finished.

Så ett sista projekt för den här gången. Ytterligare en liten handsydd väska. Långt ifrån klar men i alla fall. Sen jag kom hem igen har jag också hunnit med att skaffa en brittisk mobiltelefon, den är rosa (oj?!), sökt ett jobb och gått på the Proms. Det senare var både roligt och bra. The Proms är för dem som inte vet en klassisk musikfestival. En biljett till galleriet eller arenan kostar inte mer än £5. Är man i London under augusti/september rekommenderar jag ett besök.

And the last project for this post. It's another hand stitched tiny bag. Far from done but any way here it is... Since I came back here I've also had the time to get a brittish mobile, it's pink (?!), apply for a job and visit the Proms. The later was both fun and really good. I do recommend a visit if you happen to be in London.

No comments: