9 Jul 2010

Watercolours to keep me sane

Något säljbart kanske? Tyvärr är det hopplöst att fotografera i det här rummet. Ljuset är så himla knasigt eller också är det för mörkt så förlåt för den riktigt dåliga kvalitén på bilderna. Jag har fått redigera dem lite till och med.

Igår var ingen bra dag, uppenbarligen. Men för att distrahera mig målade jag en massa. Kladdade med färg mest i ärlighetens namn. Eftersom jag alltid snöar in på självporträtt när jag har dåligt med idéer tänkte jag att jag skulle tillägna en A4 skissbok åt just självporträtt. Ovan är första porträttet.

Jag gjorde den här också... i ett mindre block.

Och en fot i en tredje bok.

Lite svalor och allmänt krams.

Så färgkladd som blev det här. Ingen har väl missat att jag just nu har en förälskelse i mina blå och bruna akvarellfärger? Lite rött får vara med på några hörn också men mest är det blått och brunt som gäller.

Har äntligen fått tid för NI nummer intervjun. I slutet på juli och det hela krävde tre samtal till den där telefontjänsten. Tre samtal för att de ens skulle kunna boka en tid i deras bokningssystem, jag menar seriöst. Det ser dessutom ut som om, om den senaste tjejen jag pratade med inte är en inkompetent vikarie, jag måste tillhandahålla tre olika bevis på min adress här. Det är bara det att för att t.ex. skaffa ett bankkonto eller en mobiltelefon med kontrakt som räknas som bevis på adress behöver man ett NI nummer. Slutsatsen blir alltså att jag inte kan skaffa tre bevis på min adress eftersom jag inte kan göra något utan NI nummer. Seriöst! Blir man trött eller trött? Jag kan inte ens skaffa ett lånekort på biblioteket! Gissa om jag känner mig totalt meningslös. Den goda nyheten är i alla fall att J har fått ytterligare ca. fyra veckors jobb på samma ställe han var förra veckan. En av oss gör åtminstone någon slags nytta och det är inte jag.

Sorry for the bad quality of the photos of my paintings. I had to rework them a bit in the computer even. This room is everything but ideal for photography. Anyway, yesterday was a bad day so to keep me sane I painted some watercolours. As always when I'm low on ideas I go for selfportraits. Most of it turned out more like paint doodleing and well it was I guess. Anyway above I've been ranting a bit about the english system for getting that NI number. I got an interview in late july now so lets hope it turnes out allright from there. (If you're curious about the rant use google translate and well you might get something more out of it.) Good news, J got some more work for the organisation he worked for last week. This time it looks like at least 4 weeks work. Good and at least one of us is doing something useful!

2 comments:

Inga said...

Fantastiska bilder! Och ja...tröttsamt med NI nummer. Är i samma sits själv fast i Italien

ninaemilia said...

Superfin fot! Kan du göra en sån till mig? :))

Undrar om jag behöver ett ni-nummer... Verkar så omständigt, mycket enklare med personnummersystemet. Men kom ihåg: också detta går över.