29 Jul 2010

For me pink is the new black

Medan jag sitter här och väntar på att bli uppringd av en jobbagentur tänkte jag att jag kunde passa på att visa er broderiet jag skrev om igår. En liten rosa fågel, eller liten och liten ca 10 cm från näbb till gräsrot vilket i jämförelse med mina fåglar t.ex. är rätt stort. Det skrynkliga tyget beror på att jag inte har någon broderibåge som är så liten att jag kunnat spänna upp det medan jag sytt. Så ja, jag har två alternativ nu. Det ena är att fortsätta och göra en himmel bakom fågeln det andra är att "klippa ut" och applicera hen på något annat framtida projekt. Vad tycker ni?

While I sit here waiting for a working agency to call me back I thought I'd show you the little embroidery I spoke of yesterday. Its a tiny pink bird, well tiny and tiny, it's about 10 cm from beak to grass. Compaired to my other birds it's huge. The wrinkly fabric comes from the fact that I don't have a loop small enough to hold the fabric when I work. So, I only have two options now. The first is to stitch a blue sky behind the bird and the second is to "cut it out" and stitch it on to a future project. What do you think I should do?

Så kan man ju undra vad jag håller på med här. Det kallas framtida planering. Jag ska har jag tänkt i min jakt på jobb försöka mig på att få in en fot på något sätt i den här engelska slöjdvärlden och försöka bli någon slags kursledare. Men då måste man ju kunna sälja in sig och det är jag inte bra på antar jag. (Se bara min webb shop där jag inte sålt en pinal än.) I vilket fall finns det ett litet företag som sysslar med kvällskurser som är slöjdrelaterade. Så på vinst eller förlust tänkte jag sätta samman några förslag på kursinnehåll och hoppas att de nappar på detta.

I guess you might wonder what I'm doing here. It's called planing for the future. My thought is to in my never ending hunt for work try to get one foot inside this so called english craftworld and try to become some sort of workshop teacher. But then you have to be able to "sell yourself" and I'm not that good at it obviously. (Just look at my webb shop, not one tiny thing sold so far.) In any case there's this little place that give craft related evening courses. So to win or to loose I'll try to put together something that might get this place interested in me.

Det här är en början i alla fall.

This is a start anyway.

No comments: