25 Jun 2010

The "Housewife" reports

Jag har gjort en till häst. Mina dagar är för tillfället inte fyllda med så mycket så jag har hipp som happ hur mycket tid som helst till sånt där kreativt. Synd bara att jag inte har så mycket material med mig, eller kanske tur, beror på hur man ser det antar jag. Hästen är i alla fall sydd i filt med röda broderier och säkerhetsnål på baksidan. Eftersom många uttrycker stor förvåning när de ser hur små mina fåglar etc är har jag nu tagit mitt förnuft till fånga och lagt en penny och en 50-öring bredvid för att så att säga förtydliga.

Igår efter nyheten om att det där NI numret kan dröja bra länge och då även arbete i det här landet kände jag mig rätt meningslös. Så jag målade lite för att skingra tankarna. Tyvärr är fotot på den uselt och jag vette sjutton om färgerna stämmer. J har en scanner men jag har ingen aning hur den fungerar än och om jag måste skanna till hans dator... så ja ni får ta det för vad det är. I vilket fall, idag ska vi fira "ettårsdag" och jag ska knata hela vägen ner till Angel alldeles själv för att möta J efter jobbet. Önska mig lycka till jag tror jag behöver det (och min kartbok över London). Glad midsommar!

I made another horse. This time in green felt with red embroideries and a safety pin on the back. Since loads of people express their surprise at how small my birds and other crafts are when they se them for real after reading my blog I've put some coins beside the horse. So now you all can see how small it really is. Since I moved here I've find myself with lots and lots of speare time for crafts and such. It's a shame I don't have much materials with me . I doubt James would like more materials lying around though. Anyway, the next photo is of a painting I did yesterday. Since that NI number is weeks away and a job with it I felt really useless yesterday and to distract myself I made this painting from a photo i took of my dads laundry a while back. The photo of it is crap but it just have to do for now. Later J and I are celebrateing our one year anniversary. I'll meet up with him down in Angel when he finishes work this afternoon. And I'll walk all the way there all by myself. Wish me luck! I'll need it (and my map of London). Happy Midsummer!

No comments: