15 May 2010

Many km later

Den gångna veckan har varit ett enda springande hit och dit. I början av veckan var nämligen klassen till Göteborg. Vi tittade på "and there was light" en renässansutställning med de "stora mästarna" bla. jag är inte ett stort fan av renässanskonst så förlåt, jag rekommenderar den inte. Vi tittade på Valands magisterelevers examensutställning också. De hade ett fint program som jag faktiskt inhandlade. Programmet är nog finare än utställningen men i vilket fall. Väl tillbaka i Årjäng på tisdag kväll var det bara att packa om. På onsdag eftermiddag efter en förmiddags redovisning bar det av upp till Dalarna. Konst runt Siljan med mamma på torsdagen samt att träffa syster och syskonbarn. Vi hälsade på några konstnärinnor och ett stentryckeri. Mycket trevligt var det.

Men jag åkte inte enbart upp hit för att träffa familj och titta på mer konst. Jag åkte egentligen upp för att sy. Framför allt byxor eftersom jag har få som jag trivs med... Hittills har jag bara hunnit med att rita av mönster och klippa till ett av två par. Så symaskinen står fortfarande orörd tyvärr. Imorgon bär det nämligen av till Årjäng igen för en av de tre veckor som är kvar på terminen.

The past week have been all about travelling. My class and I went to Göteborg to have a look at the exhibition "and there was light" and the masterstudents exhibition on the art school Valand. After that I went up to Dalarna and went on Art around Siljan with my mom. Art around Siljan is an event where you can go around and visit artists in their studios. It was nice. The main reason i went up here where to sew though. Sadly i haven't had the time to do more then copy the patterns and cut one pair of trousers out from the fabric. So my sewing machine is still standing untouched on my desk. Tomorrow i go back to school for the last three weeks of school.

No comments: