18 May 2010

A finished pincushion and some other weird stuff

Så var den klar, nåldynan med sand i. Jag blev riktigt nöjd faktiskt!

När man inte kan sova kan man göra små självporträtt i akvarell från ett knasigt gammalt foto. De är verkligen små, mindre än ett vykort alltså. Nu sitter dem på väggen i målarsalen och speglar mitt "inners inne humör".

När jag inte går igenom alla mina saker gör jag bilder med text. Den här från igår och idag. Den är delvis (nedre hörnen) grundad med vit akrylfärg. På akrylen har jag sen målat akvarell. Texten är broderad och papperslapparna är både limmade och fast sydda.

Mest trams från min dagbok men också färgerna jag råkade ha blandade i min akvarellåda. Kanske mynnar det ut i något någon gång. Förövrigt kämpar jag mig fram genom de sista tre veckorna i skolan. Det går fruktansvärt tungt. Men om lite mer än en vecka kommer J och då blir allt nog lite lättare skulle jag tro.

I've finished the pincushion I showed you before and I'm quite pleased with it! The other pictures are stuff i've made the past two days. First; two little watercolours I did last night when I couldn't sleep. Second; I made yesterday and today. The text say something like "you stole my story (and I fade away)" although it sounds alot better in swedish. The third and last; is a page from my diary. I don't know how to translate the text there I'm afraid... Any how, I'm fighting my way through the last three weeks of school. Its hard work but J will be here in a little more then a week and when he gets here i think everything will feel a lot easier.

No comments: