14 Apr 2010

London from above and a quick look at that Turner bloke

Ok gardagen handlade mest om att ta det lilla lugna. Jag kande mig bade trott och ratt hangig sa det slutade med att vi gick och handlade lite for att titta pa film resten av dagen. Idag har varit lite mer konstruktiv. Efter lunch tog vi oss ner till Tate Britain (pa bilden ovan). Resultatet av besoket, Lucian Freud (sa blev jag osaker pa stavningen men i vilket fall) kan jag tanka mig att gilla. Inte allt men en del. Ja, sen var det ju den dar Turner och ok, jag gillar hans skissblock och en hel del av hans akvareller. En del av Turner utstallningen ar dessutom interaktiv vilket var skoj aven om en bildlarare mest laser instruktionerna till "experimentdelen" och sager ja ja.

Efter Tate B gick vi over till The London eye for en flygtur vi skjutit upp sen augusti forra aret. Biljetterna var namligen en present. Det var en helt ok upplevelse. Hade varit annu mer fantastisk om det inte hade varit minst 10 spanska tonaringar i var "bubbla". Spanska for dem som inte visste det ar ett valdigt ljudligt sprak och min erfarenhet av spanska barn/tonaringar ar inte av den positiva sorten. Men vi gick levande ur upplevelsen... nastan i alla fall.

Vi har i alla fall sett London fran ovan i en sadan dar glasbubbla.

I det dar gigantiska pariserhjulet som faktiskt mest liknar ett gigantiskt cyckelhjul faktiskt.

Och anledningen till att ni inte far se mer an denna bild pa vyn ar att jag uppenbarligen hade en smutsig kameralins. Fy Erica! Det var riktigt riktigt klantigt. Jag kan dock meddela att smutset ar borta nu... grrr. I morgon vankas hemfard, nej jag vill inte "hem". Vill verkligen inte hem. Hela kroppen sager nej och huvudet med, men sadant ar livet. 6 veckor att sta ut innan James kommer over sedan bara nagra veckor till innan jag med sakerhet flyttar over. I vilket fall det har blir min sista blogg fran London for den har gangen.

Been to Tate Britain. I liked some of Lucian Freuds works, at least thats how i think he spells his name, and Turners sketchbooks and watercolours were nice. James and I also went to the London eye. James got tickets as a present last year and we hadn't got around to doing it until now. It was a great experience and would have been even better without the at least 10 spanish teens in our "bubble". Sigh... well we survived, almost anyway. Unfortunately I had a dirty camera lens, clumsy I know but what can I do so there're few photos of the actual veiw on here. Anyhow, I go back "home" tomorrow and don't want to at all! There'll be another six weeks before I get to see James again, this time in Sweden. After that it's just a matter of time before I actually move over here. I still don't want to go home. Well, this'll be my last blog from London, for now anyway.

No comments: