30 Mar 2010

176 Zabludowicz Collection


I Camden finns ett galleri som visar delar ur deras samling av samtida konst. Utstallningen jag och James sag heter "The Library of Babel/In and out of Place". Tyvarr glomde jag min kamera men de har en hemsida. Utstallningen var forovrigt mycket bra. Jag fick definitivt lust att mala och teckna. Det ar for mig ett det basta betyget.

Nu kan man ocksa lasa och se ett urval av bilder pa temat en varld i klassens blogg.

Under helgen har jag traffat nagra kusiner till James och en av hans mostrar. Mer familj ar att vanta under veckan. Gardagen spenderades med min kara van Nina (med de gigantiska trasnitten) som just kommit in pa masterutbildningen pa Slade. Vi gick en svang till den dar farliga konstnarsbutiken i Angel. 20 fina handgjorda akvarellpapper senare och ungefar 65 kr fattigare (!!!) fikades det. Idag blir det en lugn dag inomhus men imorgon blir det the london museum och jag lovar att jag ska komma ihag kameran da.

No comments: