20 Feb 2010

Sweeney Todd - dekormåleri

Vi är några stycken från målerilinjen som just nu är med och fixar dekoren till en uppsättning av musikalen Sweeney Todd i Arvika. Den sätts upp av Ingesunds musikhögskola. I vilket fall så är här några bilder från arbetet. Till och med min älskade engelsman hjälpte till på ett hörn när han var här. Tegelhörn, tegelskorsten, backdrop, skyltar, affischer, stolpar till en fake brygga och ett fake fönster är i princip vad vi ska göra. På bilden ovan målas och husfixas det som ska bli tegel.

Älsklingen hjälpte mig att slipa en stolpe innan den skulle grundmålas.

Det här är alltså första lagret patinerade stolpar.

Fröken U och den gigantiska backdropen med stoparna som bearbetats ytterligare en gång i bakgrunden. Jag ska också säga att eftersom vi nu inte kunde slå fast tyget till backdropen direkt i golvet fick vi göra en ram. Eller vi, jag och vår lärare N, spika ihop den helt fick jag göra alldeles själv. Lite imponerad är jag. Den blev vinkelrät så när som på ca 3 mm.

Herr A har börjat att teckna upp gatan som ska bli vår backdrop med kol. Förövrigt har målerilinjen en blogg. Läs den om ni har lust, många fina bilder!

No comments: