19 Feb 2010

Rapporterar ifrån en överbefolkad holk

Ok, då får vi väl tuta och köra igen då. Jag känner mig fortfarande lite grå av saknad och trött av allergi och väder. Ja allergisk och jag har inte den blekaste aning varför. I vilket fall som helst ser ni den allra första ugglan jag sydde. Men, tänker några uppmärksamma läsare och ja, jag har redan visat en annan uggla. Varför visade jag inte den här kan man ju fråga sig. Enkelt, den var en alla hjärtans dag present till J. En uggla till min fotbollsuggleälskande engelsman helt enkelt.

När J var här fick jag den briljanta iden att använda påskfjädrar som stjärtfjädrar på fåglarna och det här är första försöket. Får någon en spontan ide på "dekoreringen" av fåglarna är ni mer än välkomna att skriva en kommentar. Kanske har ni någon trevlig galen ide jag får spinna vidare på? Något tips på inspiration i allmänhet? Någon skojig iakttagelse? Kommentera gärna! Jag vet att ni är en del som faktiskt läser mina inlägg.

Slutligen tänkte jag att jag skulle visa er hur det går med lungmålningen. Jag tror att den börjar arta sig, som man säger. Även om den är långt ifrån klar. Utöver detta håller en del av målerilinjen på med ett dekormåleriprojekt för en musikaluppsättning av Sweeney Todd i Arvika. Lite bilder från det arbetet kommer i dagarna...

1 comment:

Linnea said...

Julgransglitter kanske? :)