3 Feb 2010

Målning 2, en svala och en stilla undran

Lägesrapport på målning nummer 2. Vi kan konstatera att den är påbörjad, att den inte ser riktigt klok ut än men att det nog ordnar sig sen...

Det här är en teckningsövning från i måndags (alla bildlärare tips!). Vi fick ett vitt papper att göra vad vi ville med, vika eller knöla ihop, sedan la vi det vita papperet på ett svart papper och ritade med en vanlig vit tavelkrita av det vita papperet på ett annat svart papper. Baklänges tänk och lite roligt faktiskt.

Alla lärarstudenter som jag vet läser detta ni vet precis vad det här betyder egentligen. Visst är det humor på något snedvridet sätt, eller? Så ja, detta är vad lärarkåren på kyrkerud har för sig 12.45 på fredag i Pilen.

3 comments:

ninaemilia said...

Du ser lite skojig ut du :)) Är så fint att se måleri ... jag blir aningen inspirerad och vill nästan gå och lukta lite på de dammiga oljefärgstuberna.

Vad intressant att du valt att jobba utan skuggning - eller, utan fokus på skuggning. Skulle jag fått den uppgiften (vad folk är påhittiga) skulle jag iscensätta värsta dramatiken. Man har verkligen olika ingångar.

Elin said...

Det är så roligt när du tycker sådant är roligt, för jag förstår inte alls :)

Linnea said...

Fint, tack för tipset!