1 Feb 2010

Krukväxt, fågelinfluensa och pessimist ryggen

God eftermiddag kära läsare, vilka ni än nu må vara. Jag har varit upp till Dalarna på björkspruta besök och nästan frusit näsan av mig. +9,2 inomhus -23 utomhus, frusna vattenledningar och ett antal ylletröjor senare har jag anlänt till skolan igen och två veckor av frustrerande kaos i grafiksalen. Den delen jag kan vara i utan att få astmatiska problem det vill säga. Vi får se var det hela slutar. Ryggen ska efter ett besök hos ortens osteopat vara fixad. Jag bara hoppas att det inte kommer tillbaka. Just nu känner jag mig nämligen fortfarande rätt öm även om jag kan röra mig normalt igen. Fast den lilla pessimisten i mig säger att jag nog med all säkerhet kommer ha spänningshuvudvärk redan i kväll, i natt eller imorgon. Man tar bara inte bort spänningar ostraffat så att säga. Jaja, men till något roligare, bilden ovan, krukväxten som ingen vet namnet på blommar för första gången på minst 8 år. Fina, fina skira små blommor, som alvkjolar är dem. Många blir det också (om pappa kommer ihåg att vattna det vill säga).

Förra onsdagen gjorde jag också dessa två broscher. Den gula med paljetter är standard modellen kan vi säga frånsett paljetterna då.

På J's förslag prövade jag att göra en uggla också. Det blir nog fler som sagt. Nu har jag tagit med mig lite mer material så det ska bara vara att tuta och köra.

1 comment:

Lisbet said...

Mina sympatier. Kaktusen brukar populärt kallas novemberkaktus, men den har ett finare namn: Schlumbergera truncata.