26 Feb 2010

93 cm och en massa pill

Efter massor av pill ser lungmålningen ut så här och jag börjar känna att det kanske inte är så mycket kvar nu. Eller ja mycket och mycket... blusen och örat är det största som är kvar. Utöver det handlar det nog om att bestämma att den är klar. Jag vill inte att den ska se hyperrealistisk eller helt anatomiskt korrekt ut. Jag vet inte men jag börjar bli lite allergisk mot den sortens uttryck i målningar. Samtidigt så är det svårt att säga upp sig från någon slags strävan åt det hållet.

Ja ok vintern, du vinner, jag ger mig! Långkalsonger, ulltröjor och sockor... 93 cm snö är det här. Snart en meter alltså. När tar den slut egentligen? Ovan en bild på min fars balkong och det är mindre snö på den än nere på marken... Suck, det lär aldrig bli sommar om det fortsätter så här. Jisses...

1 comment:

Linda said...

Jepp, man bli allergisk mot den sortens uttryck i bilder när man börjar konstskola. Jag tror att det har lite med mognad&trygghet att göra - att man inser att "teckna fint" inte har någonting med hur duktig man är som skapare. I gymnasiet tror jag att det är vanligt att man strävar mot det uttrycket, och det är väl inte så konstigt eftersom man blir inpräntad från barnsben att "rita fint" är det enda rätta. Jag kan teckna anatomiskt korrekt, men jag gör det verkligen aldrig. Det är så himla trist att titta på :)
Din målning ser himla spännande ut hur som helst! Duktig!