13 Jan 2010

Om mina nya favoriter och lite till

I London finns inte bara min älskling där finns också en helt fantastisk konstnärsbutik i tre plan. När en konstnärsbutik i London har rea kan man fynda eller vad man ska kalla det. Att handla konstnärsmaterial i England är kanske alltid att fynda eftersom det är knasigt mycket billigare än i Sverige helt enkelt. I vilket fall på bilden ovan ser ni mitt nya favorit medium, drawing ink - bläck.

Nytt bläck är = stålstift att teckna/skriva (vanligt) med. Väldigt trevliga faktiskt.

Trevliga ljusbeständiga tuschpennor i olika tjocklekar blev det också. Eftersom jag vet att jag ibland förbrukar sådana här pennor i samma takt som en kaffeberoende förbrukar ett paket kaffe var det lika bra att investera i två förpackningar på en gång.

Liten teckningsbok och två A5 böcker med 140g papper, vattentåliga. A5 böckerna kostade £1,10 ungefär si så där 13 kr! Jag förstår inte hur det kan skilja så otroligt mycket i pris. I vilket fall åker ni till London ta er ut till Islington det är väl värt det även om man inte är intresserad av bildskapande osv. Jaha, det var dagens bloggpost...

2 comments:

Maja said...

Åh, det kryper i mina fingrar. Bläcket ser väldigt trevligt ut!

Karin said...

Så avundsjuk! Varför har jag aldrig tänkt på att köpa på mig lite konstnärs material när jag är i England? =)