11 Jan 2010

Om den vita väggen, Frida Kahlo och ett tema



Detta har målerilinjen hållit på med idag. Kompositionsövningar med tyglappar i olika form, färg och storlek. Jag måste erkänna att jag inte tyckte att det var så skoj. Nyttigt kanske men skoj var det inte. Efter att lapparna sats upp på väggen skulle de dokumenteras med pennan så på dessa tre finns det skisser också. Vad vi ska med dem till sen har jag ingen aning. Vi har också fått ett tema som vi ska jobba med två dagar i veckan fram till lovet v 9. Temat är "Jag och Dom". På sätt och viss känns temat lite pubertalt, det är något som jag kanske skulle kunna ge mina framtida elever som projekttema. Vad jag ska göra av det vet jag faktiskt inte. Jag vill mest sitta och kladda i min dagbok med inspiration från boken med Frida Kahlos dagbok i som jag fick i julklapp av J. Någon bild kanske ni får se en annan dag. I vilket fall, har ni några tankar kring "Jag och Dom"? Spontana associationer? Skriv gärna en kommentar...

2 comments:

Lisbet said...

jag och dom-herrarna? =)

Svala said...

Haha, fantastiskt! Jag ska se vad jag kan göra av det ;o) Hihi...