19 Jan 2010

Om att kanske komma till kritan och om beslut som inte vill fatta sig själv

Ok, jag har kommit fram till ett bildförslag till som jag nog tänker genomföra på det där temat. Bilden är tänkt att se ut som ovan, ungefär i alla fall. Den stora frågan är bara i vilket material detta ska genomföras. Jag vet inte. Hjälp? Har ni förslag? Jag kan jobba i vad som helst så länge jag kan kalla det målning sen.

Vilka färger är även den en stor fråga. Tänker, tänker och tänker men kommer ingenstans. Några förslag så där utan någon egentlig bakgrund?

Jag har faktiskt börjat måla också. Lagt upp någon slags grund i alla fall. I morgon måste jag köpa linolja för utan den vill det sig inte riktigt. Vi får se vad det blir. Nypremiär för oljemåleriet för min del. Det kan sluta hur som helst.

I vilket fall, i morgon kanske det blir ett "mjukt" blogginlägg. Jag har ju faktiskt virkat och grejat. Må väl!

No comments: