9 Jan 2010

Om att försöka blogga

Ok, välkommen till 2010. Jag har kommit hem (till vintern och kylan på bilden ovan) ifrån en 22 h lång resa från London med ofrivillig övernattning på Arlanda. Den största bedriften under 2010 än så länge. I vilket fall, jag har försökt blogga hela dagen. Eller i alla fall sen si så där två i eftermiddags. Det har inte gått så bra fast bilderna varit uppladdade i timmar vid det här laget. Det är helt enkelt så att jag istället pratat ovanligt mycket i telefon, stirrat på J via webcam, packat om väskan, tänkt att jag borde ska måste ringa mamma och att jag allra helst nu på stört skulle vilja ta mitt pick och pack och resa tillbaka till (nähäää) London. Jupp.

Bara se, det finns snö i London också. Pulka i Hampstead heath någon? Inte... tråkmånsar.

Eftersom kameran mest legat och samlat damm är detta den enda turistbild jag kan erbjuda. Ni får själva gissa vad det kan vara för något. Förövrigt har jag haft det superbt.

Mer om konstnärsmaterial och allmänt London, nyår, jul ni vet en annan dag (kanske).

3 comments:

ninaemilia said...

Är det Royal Albert Hall månntro? Gick förbi något liknande på väg till Royal College of Art, vilken för övrigt ligger helt bredvid Royal Albert Hall. Fast jag misstänker starkare att det är the Globe.

Svala said...

Det är faktiskt The Royal Albert Hall så väl gissat. The Globe är det inte. The Globe ligger ett stenkast från Tate modern om jag inte missminner mig och är mycket mycket mindre... ni kanske till och med gick förbi förresten.

ninaemilia said...

Hurra hurra! Min förvandling till anglofil har börjat. Såg i alla fall inte the Globe, men kan ju ha strosat förbi den.