20 Jan 2010

Ett mjukt inlägg om lite av varje och om en målning

Igår skrev jag att det kanske skulle bli ett mjukt inlägg idag och det får det bli med undantag av denna målning. Jag måste säga att jag nog håller på att återupptäcka det här med att måla. Det har liksom inte riktigt varit roligt fören nu. Jag tror att det beror på akrylen om jag ska vara ärlig. Det är inte alls samma grej att måla med olja, oljan lever det gör inte akrylen. Oljan är flyttbar på duken och ytan lever upp mer. Det finns en annan lyskraft i oljan. I vilket fall på bilden ovan ser ni målningen i sitt nuvarande tillstånd. Jag inspireras ganska mycket av Nina Bondeson just nu... kanske går det att se?

Ja, och så vad det det mjuka. Här en "pappersstjärna" i satinband som jag gjorde innan jul men som glömts bort varje gång kameran varit framme. I vilket fall, det går att göra stjärnor i satinband, det är konstaterat. Min målerilärare Helene skulle skratta...

Man får sy några stygn här och där dock för att få den att behålla sin stjärnglans så att säga.

Ja sen har jag fått pippi (bara två hittills men ändå) på att göra små fågelbroscher. Det är super roligt och tar inte så fasligt mycket tid. Här ovan är en som inte är klar. Inga ben än och så får vi se om jag broderar lite på den också...

Här är en randig en... den första jag gjorde. På baksidan har båda en fastsydd säkerhetsnål. Ekonomiskt och bra.

Detta mina damer och herrar är ett par flerfärgsvirkade pulsvärmare. Mitt första försök att flerfärgsvirka och det är roligt! Konstruera mönster är också väldigt roligt och min hjärna slappnar av konstigt nog. Jag älskar det!

1 comment:

Maria said...

stjärnorna är även roliga att göra i tunna paketsnören ;)