16 Dec 2009

Om min nya hobby och en akvarell

Jag har varit lite upptagen på sistone. Suttit dagarna i enda och skrivit rapport. Men nu är jag klar och därför har jag plötsligt tid så att det nästan blir över. Eller kanske inte när jag tänker på vad jag har att göra de kommande dagarna. I vilket fall här ser ni två bilder på min nya hobby, pappersstjärnor. Jag har i princip suttit med dessa när jag inte orkat skriva mer, på kvällarna och till och med på lasarettet efter sprutan. Det är roligt, väldigt roligt och kräver ingen som helst tankeverksamhet. Ni hittar beskrivningen här.

Någon som undrar hur många jag gjort? Kanske inte men jag talar om det ändå, strax över 70... tror jag.

Julklapp har jag också målat. Tog en hel dag och detta är resultatet.

Slutligen känns det ungefär så här helt enkelt på grund av det här vilket troligen kommer att resultera i att julen blir förstörd för min del. Gråt, snyft och mer gråt.

5 comments:

Linnea said...

Åhh vilken fin akvarell!! Och att du har tålamod att vika så många stjärnor! Skulle jag också vilja ha! har du någon sida med andra origami-figurer? Hoppas det löser sig på nåt sätt så du får träffa James snart! Kram

Elin said...

Menåh. Jäkla typiskt att Storbritannien är en ö. Annars hade ju tåget gått. Simma? Det löser sig hoppas jag. Det måste.

Och ja, det var en väldans massa stjärnor. Hela vintergatan.

Vi ses snart! Jag ser fram emot det. Kramar.

Anonymous said...

Dum fråga kanske... Men går det inte att flyga med nåt annat bolag? Fina stjärnor. //Madde

Svala said...

Tjaaa madde, de är rätt fullbokade och kostar mer än skjortan, kalsiperna och halsduken tillsammans.

ninaemilia said...

Kul att det löste sig med James!! Ska bli skoj att träffa karln. Suuperfin akvarell, är det en samojed månde?