24 Nov 2009

Lungor i textilsalen

Denna veckan tillbringar vi i textilsalen. Textil(tryck) i kombination med måleri. Jag blev väl klar igår mer eller mindre. Bara montering kvar. På bilden ovan ser ni mina färdigvirkade pulsvärmare (sedan länge) och min färdiga virkade sjal (mer av den imorgon kanske). Fäste trådarna idag. I vilket fall nedan följer en del av vad jag pysslade med igår och en stund idag.





Utan en rosett?

Eller med rosett? Vad tycker ni?

Bubbelplasten målade jag på för att sen använda att trycka med.

Blev ganska fina bara dem i sig. Nu, sova.

4 comments:

Lisbet said...

Med rosett!! Lägger till en dimension, som jag gillar.

PS: dagens ord är apsys

Moa - En magisk purt... said...

Utan! Säger jag då för att göra det svårare. Tycker mest att den stör. Älskar blod på blommigt tyg - har du sett omslaget till bara sedan solen sjunkit.

Köpte den bara för det men rätt okej bok tyckte jag:

http://web.comhem.se/~u18115696/Bok/SinisaloBaraSedan.jpg

Linnea said...

Med rosett tycker jag! Bubbelplasten var cool!

Linda said...

Med rosett säger jag! Vilken smart idè att trycka med bubbelplast! Kan du lägga upp lite bilder på själva trycken också?