30 Nov 2009

Handspunnet garn och några obscena skulpturer

Förra veckan lärde jag mig att spinna garn med hjälp av en slända. Det var så skoj (och väldigt svårt) att jag tror mig hittat en ny hobby! Inte för att jag behövde en men i alla fall. Så nu undrar jag om någon kan tänkas ha en slända lite billig sådär liggande och drällande någonstans? Då får man gärna ge den till mig eller sälja den billigt. Det var bara så skoj! Ovan ser ni mitt fin fina "effektgarn" (harkling) som är jämt ibland i alla fall.

Denna veckan har vi miljövecka i skolan. Så idag har vi varit ute i skogen och trallat. Bland annat tittade vi på dessa trä och betong skulpturer som en äldre gubbe gjort och ställt ut på sin skogsmark. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad platsen kallades men jag vet att vi åkte på trollstigen.

I vilket fall, här är några figurer som troligtvis kan dömas för förargelseväckande beteende, typ.

Troligtvis älgskallar?

Skogsrået?

Gamen.

Mitt ute i den värmländska skogen.

Måste vara från älg de där käkarna kommer...

Vi avslutade efter en lite längre promenad med att grilla lunch. Imorgon ska vi gå till en ödeby någonstans. Låter spännande så håll tummarna för att vädret blir bättre.

1 comment:

James said...

one of those sculptures reminds me of a character from 'Life of Brian'....Biggus Dickus ;o)