29 Sep 2009

Modellmåleri från en vecka. Inget är klart och kommer inte att bli det. Här ovan (bygg)måla modellen genom att klistra tidningspapper med tapetklister.

Heldags ställning. Men inte hinner man klart för det...

Halvdags ställning med kläder. Ungefär 2 ½ h alltså. Långt ifrån klar.

Halvdags ställning. Fick inte använda vitt, svart eller pensel att måla med. Den här är målad med palettkniv. Långt ifrån klar.

Allt ifrån förra veckan. Nu är jag hos min far sen förra torsdagen för att bli frisk. Jag har nog en envis infektion i kroppen som inte vill ge sig. Lite tröttsamt. Betyder att jag inte kan börja vaccineringen. Inte orkar jag så himla mycket annat heller...

4 comments:

ninaemilia said...

Fy fan för att inte få måla med pensel, och fy fan för palettknivar. Inget illa om din målning alltså, utan av egen erfarenhet. Hade hellre använt händerna än förfärliga palettknivar. (Jag vet, jag är inte på bra humör..)

Svala said...

Haha! Jag som nästan gillar palettkniven ju! ;) Kanske har det att göra med att man måste släppa lite av den där kontrollen som penseln erbjuder?

ninaemilia said...

Visst är det så. Penseln blir ju ens förlängda hand, och jag vet precis vad som händer. Palettkniv betyder att man måste kalibrera om ens rörelser hela tiden och man vet inte vad som sker. Jag är inte så förtjust i att arbeta så. Den kontrollförlust jag upplever då känns bara obekväm. Kanske skulle träna lite på det iofs .. hehe.

Sen blir det ju inte lika fina strukturer av kniv som av pensel. Sådetså.

Lisbet said...

Stackare (inte om palettkniven då, utan om förkylningen). Jag hoppas det blir bättre snart.