3 Sep 2009

Idag fick jag en vag ide precis innan vi slutade. Såhär blev den vaga iden.

Så ser den ut, hela den. Pappersremsor av omslagspapper och pappersduk plus en rosett av handpåtat garn.

Färgövningar på stilleben. Alltså ställ upp ett blått, rött, gult, grönt, svart och vitt stilleben och måla av. Leta kulörer och bry er inte om "teckningen" så himla mycket. Det är vad vi gjort den här veckan.

Gjorde några djurfilurer förra veckan eller var det första veckan här? Jaja i alla fall, pappersduk, blyerts, tuschpenna och grafit.

En gång i veckan har vi kroki en timme. Här några exempel på korta 1 minutare.




Det är alltså här jag bor för tillfället. Och på golvet ser ni något jag håller på med. Vet inte vad det blir men kanske hamnar det mer hår på den. Svart hår...

Kladd från här om kvällen.

Hund. Kvällskludd.

Mer kvällskludd. Bläckpenna på omslagspapper.

Min älskling har varit här. Hans ögon är bland det finaste jag vet och det är 6 veckor kvar tills jag får se dem på riktigt igen. En hel evighet och lite till...

1 comment:

Lady Night said...

Tyckte verkligen om din skiss på ögat. Ögon är bra speciella minsann. Jättefin! :)