21 Aug 2009

Igår var nästan hela skolan till Alma Löv Museet utanför Sunne. Jag rekommenderar verkligen alla att åka dit. Det är alltså ett konstmuseum mitt ute i ingenstans som till största delen består av 16 paviljonger i en gammal hage och en gammal lada, förlåt palats, som jag blev totalt förälskad i. Här är några bilder...

Som sagt, det ligger mitt ute i ingenstans och det är helt underbart att man kan titta på samtidskonst i en sådan här miljö och på det sättet.

Alla paviljongerna är olika, väldigt enkla men tilltalande på något vis.

Rolig detalj i en hästhage på området.

Det fanns lite skyltar här och där... Ohhh så vi bröt mot den här!

Den här tyckte jag var roligt.

En liten del av området...

En paviljong.

En till.

Ladan, palatset som jag blev förälskad i från en av paviljongernas fönster.

Några lampor i palatsets helt fantastiska kafé.

Del av det självserverande kaféet.

En annan del.

Trappan ner i kaféet.

En del av palatset...

En annan del.

Den helt underbara salen!

Ja, sen har jag sytt ett armband i ull också. Egentligen två men det andra har jag inte fotat än.


Har dold knäppning med små hakar.

Några av er vill att jag skriver ner alla övningar jag gör här och det kan jag väl göra. (Japp fröken L jag har en "arbetsbok".) Övningen från förra inlägget gick helt enkelt ut på att göra tio bilder av samma sak (vad som helst), från samma vinkel i olika teckningsmaterial. Var gränsen för teckning går bestämmer man själv. Man tar vad man har helt enkelt. En del av mina kursare använde t.ex. nagellack, te, kaffe, torrpasteller, bläck, akvarellfärg, tavelkritor, smink... mm. Så sätt igång nu allihopa!

1 comment:

Elin said...

Sådana oväntade platser är fantastiska. Det blir en till på listan över platser att besöka. Sverige (världen!) är full av dem. Vem var Alma Löv? Efter fem dagar i sten och betongvärlden kunde jag behöva träd. Vi lgärna höra mer om utbildningen och hur du trivs där i värmlandsskogarna. Imogon börjar jag också på folkhögskola. Det blir nog ett bra år. Ser fram emot att se dig.