15 Aug 2009

Det var ett tag sen. Jag har varit lite upptagen eller helt enkelt inte haft något att skriva om. Sommaren har i stort sett gått ut på jobb och inte så mycket annat fram till första helgen i augusti. Föräldrarna har fyllt 50 och jag åkte till London den 4. Något som jag gått och väntat på hela sommaren. Det var värt all den väntan och all den saknaden. Det finns inget, bortsett från längre tid där, som skulle kunna gjort resan bättre.

Det här är min älskling och han får fina små rynkor runt ögonen när han ler. Bland det finaste jag vet.

En av dagarna när J jobbade gick jag till Tate Modern och tittade på konst (nähää). Fanns en del jag blev nyfiken på och en lista skrev jag som jag ska undersöka närmare sen. Dumas, Nitsch, Brus, Kounellis, Twombly, Latham, Merz mf. är några av dem. Jag minns också speciellt hur mörka färgerna var i en av Chagalls orginal jag tidigare bara sett i böcker. Det är verkligen något speciellt att se konst på riktigt.

Jag såg inte bara konst, jag såg ett par papperskorgar den dagen också. Minnesvärt är också hur genomblöta jag och J blev påväg hem från norra London den eftermiddagen/kvällen. Det är mest små saker jag kommer att minnas och många av dem har ingen betydelse för någon annan än mig själv och J.

Nu ser jag fram emot J's besök i slutet av den här månaden, nere i Årjäng. För på måndag styr jag kosan till Kyrkerud. Jag har inte ens börjat packa än. Det är svårt att ta itu med saker när man känner sig lite bedövad och desorienterad.

Jag ska försöka styra upp den här bloggen också och fokusera på vad det egentligen är tänkt att den ska handla om, skapandet. Förhoppningsvis kommer det att bli lite lättare att hålla sig till de kreativa sakerna när jag kommer att ägna större delen av min tid åt just skapandet. Sålänge får ni hålla tillgodo med dessa lite spretiga små livstecken till bilder. Första bilden är ifrån tåget påväg hem ifrån Arlanda i torsdags kväll och den sista är rosorna jag fick av J dagen jag kom. Vackra eller hur?

På återseende snart...

1 comment:

Linda said...

Vad härligt att du träffat en sån förtjusande karl! Han verkar supergullig och vilka fina rosor!!

Lycka till på Kyrkerud nu vännen, du kommer att trivas som fisken i vattnet!

ps. Jag tycker att du ska fortsätta blogga om både skapande OCH vardagsbetraktelser!