19 Aug 2009

10 Kalle-Kanin. Teckningsuppgift till fredag morgon.

1. Blyerts och jag är verkligen ringrostig.

2. Kol och det känns lite bättre.

3. Tusch och maskeringstejp. Äsch jag prövar lite och älskar fortfarande tejpen.

4. Tusch med högerhand utan att titta på papperet.

5. Tejp, stansade små blommor av svartvita foton, tuschpenna och vaxkritor. Jag experimenterade lite, eller nått.

6. Vaxkritor... tja, det är rätt trevligt att teckna/skissa i vaxkritor. Rätt prestationslöst liksom. Pröva får ni se.

7. Blyerts. Jag tänkte att det kanske man skulle göra också.

8. Vanlig bläckpenna.
9. Tejp, pastellpenna och blyerts.

10. Tuschpenna och färgpenna.

2 comments:

Lisbet said...

Oh, kan inte du göra bloggposter på de övningar ni gör? Mitt personliga egoistiska skäl är att det skulle vara jättebra för mig att titta på och inspireras av. MEN för din egen del är det ett bra sätt att kunna gå tillbaka på när det här året är slut. Annars rekommenderar jag att du skaffar en arbetsbok som du skriver upp övningarna och uppgifterna i. Du kommer att vilja ha de sedan... Jattestor kram och hoppas att allt är bra.

Linda said...

Tjusigt! Jag är också besatt av vaxkrita och har varit det sedan jag gick på Nyckelviken. Jädrans fint verktyg det dära!

ps. Jag håller med föregående talare: presentera alla era uppgifter här, för det är vi många som skulle behöva inspireras av. Tro mig, man glömmer dem så lätt! Jag minns pinsamt få av uppgifter jag hade under mina 3 år.