2 Jun 2009

jag fortsätter sy på klänningen jag började på i augusti förra året. Den blir fin och jag tycker mycket om tyget. Idag har jag köpt dragkedjan så nu finns det inget som hindrar mig från att ta i tu med kjolen. Livet är nämligen färdigt med fina fina handsydda fållar. Det ni!

Jag fick också för mig att göra en pappersblomma. Gul och röd skulle den vara och givas bort skulle den...

till Lisbet. Fina, fina Lisbet. Vi har fikat en sväng idag. Som vanligt är det alldeles för långt mellan gångerna. Men det var fint att prata och se varandra. Lisbet har kattögon, det har hon alltid haft. Ibland kan jag nästan se henne som en katt. Skör på ett vis och stark på ett annat.

Lisbet tog i alla fall det här fotot på mig. Jag bad henne. Jag tycker att det blev fint. Tack! Imorgon är det tillbaka till studierna. Nu ska jag försöka få tag på herr J, som ju faktiskt heter James, han är också fin.

2 comments:

frida said...

Håller med. Jätte fin bild på dig. Du ser glad ut!

Lisbet said...

Det vore lite trevligt att få ett par av de bilder jag tog på dig. Har nämligen upptäckt att jag har väldigt få digitala bilder på dig