1 May 2009

Ute är det 20 grader varmt. Jag ligger på golvet instängd i min lägenhet på grund av de höga pollenhalterna. Trött och groteskt rastlös som vanligt. Jag försöker göra saker men det går liksom inte eller tar en hel dag oavsett hur litet det är som jag ska göra. Såhär har det varit länge. Det kan inte bara vara stress och när jag av någon anledning började läsa på en av bipacksedlarna till en av astmamedicinerna (den ramlade ner på mig) verkar det faktiskt troligt. Fyra av fem mediciner har rastlöshet som (relativt ovanlig förvisso) biverkning!

Alltså kan all rastlöshet jag känner inte enbart bero på stress?! För så stressad känner jag mig ju inte. Rastlösheten i sig är i och för sig stressande men den känns inte "normal". Jag är normalt sett inte en ofokuserad människa, tror jag i alla fall??

Den konstanta tröttheten är tydligen en fin kombination mellan själva den allergiska reaktionen min kropp ägnar sig åt och biverkningar på, ja fyra av fem mediciner. Så läget är alltså konstant trötthet och en gräslig rastlöshet i kombination. Inte så konstigt att jag känner mig konstigt slö och bedövad med extrema koncentrationssvårigheter större delen av tiden.

På det här försöker jag skriva ett examensarbete. Tror ni att det går bra för mig? Nej, för jag KAN INTE koncentrera mig. Jag KAN INTE sitta still. Jag låter väldigt gnällig jag vet... men idag har jag f*n ingen lust att lådsas som att jag inte har dåliga dagar då jag helst av allt skulle vilja utrota träd, pälsdjur, oförstående människor och hela skiten.

I vilket fall... det finns absolut inget jag kan göra åt det. Astma/allergi är heller inte en legitim ursäkt att komma med i resten av samhället och absolut inte i skolan. Ta en tablett va? Tuffa på som vanligt sen? Jo tjena, tänk om det vore så enkelt!

4 comments:

Elin said...

Klaga! Du har all rätt.

Jag har just varit och jobbat. Mediciner är inte kul.

woa said...

Usch, tycker verkligen synd om dig! Och jag ogillar starkt saker som man inte får klaga på för att de blivit för vanliga. Som magkatarr. "Ta en samarin." "Jodå. Och skit ner dig du." Så klaga på! Och tillåt dig att inte göra något vettigt så långt det går!

nina said...

All min sympati. Tänkte på dig när björkarna började blomma här uppe. Försökte förklara för mina vänner hur hemskt du har det nu, och de sa förvisso att man väl bara tar ett piller så är det bra. Lustigt. Dina fötter ser lite svullna ut - bieffekt? Golv är bra annars.

Linda said...

Klart du får klaga! Det måste man få göra faktiskt! Hoppas pollentiden är över snart så du få lite lugn och ro!

Jag är också obeskrivligt rastlös just nu..det är en av mina värsta känslor faktiskt. Suck.