21 May 2009

Om inte allt för lång tid flyttar jag tillbaka till den här trappan. En hemtam trappa...

Med dörren som leder in till ett förflutet. Kanske inte det allra bästa av det förflutna men ändå en del av mig.

Men än så länge finns här bara leksaker, barnböcker och några gamla fula skåp.

Fast kroken, lampan och stjärnorna finns kvar än...

Och utsikten... samma berg, åkrar och röda hus.

Och de blå bergen i fjärran ser precis ut som dem gjorde då... för fyra år sen när jag flydde härifrån.

4 comments:

Lisbet said...

Det känns lite som att mitt hjärta stannar när jag ser de här bilderna.

Svala said...

får ju erkänna att det inte känns som världens bästa ide att flytta tillbaka men... ja, vad gör man? utsikten är ju i alla fall kvar och den tycker jag ju om...

woa said...

Fint är där minsann!

hanna-karolina said...

Men det är en fin idé att bo i röda hus med vita knutar och trolls utiskt över blåa berg och dalar. Det är det finaste på jorden, tycker jag!