4 May 2009

Min ros blommar igen. Många knoppar har den också...

Idag har jag:
  • Skrivit en och en halv sida på examensarbetet (!!!)
  • Lyssnat på Tall Tree 6f Man
  • Sovit till kvart i tio (!)
  • Varit till biblioteket och lämnat tillbaka böcker samt pluggat
  • Varit på apoteket shop och köpt fluortabletter
  • Åkt buss
  • Tagit ut pengar
  • Varit glad en liten stund över regnskur
  • Fotograferat min ros i köksfönstret
  • Lagat mat två gånger
  • Ätit en kaka
  • Svarat på mail från J
  • Vattnat blommor
  • Glömt att posta ett brev för tredje gången
  • Suttit på en stol
Vad har ni gjort idag?

5 comments:

woa said...

Det är fint med dagslistor. Jag har:

Duschat.
Varit och tonat håret.
Ätit sushi och pratat med frisörvännen.
Hittat Kupan i Lund.
Handlat 15 meter tyll av en butter dansk man på 82 år.
Fotat till min blogg.
Bloggat.
Varit ute med hunden.
Missat en ebay-auktion (attans)
och ätit ett häxvrål.
Och inte tagit din fråga retoriskt! :)

Svala said...

Moa: Haha, den var nog faktiskt inte menad som en retorisk fråga heller.

Åh, tyll! =oP

Maja said...

Jag har
-åkt tunnelbana
-åkt tåg
-cyklat i duggregn, regnskurar, solsken, skymning
-ätit färskt bröd
-varit på studiebesök
-druckit mycket kaffe, en, två, tre gånger
-glömt mobilen på svenska kyrkans kanslis toalett
-hämtat mobilen i svenska kyrkans kanslis reception
-ätit mycket tårta
-vaknat vid sju i en främmande soffa
-skrivit ut kursintyg i skolan
-varit både glad och bedrövad

m.m.

Elin said...

Nu är ju dagen slut men ändå. Sammanfattningsvis:
- Åkt tåg
- Kaffe
- Varit sömnig
- Studerat dikter av Victor ugo
- Kaffe
- Diskuterat huvudkaraktären i Maupassants Une Vie
- Köpt Lp-skivor för några guldmynt(en fransk, en finsk och en engelsk)
- Slarvat ihop maten
- Kaffe
- Skrivit en dikt
- Funderat över användingen av konjunktiv i svenskan
- Pluggat glosor
- Läst litteraturbloggar
- Te
- Läst Onerva på finska
....

nina said...

Och jag har:
- Umgåtts lite med en (ren) narkoman
- Træffat en pensionerad flygværdinna som bjussade på tågbiljett åt mig
- Varit bedrøvad øver perfektionistisk gallerist
- Tejpat, tejpat, tejpat
- Suttit utanfør ett konstmuseum och druckit rismjølk med sugrør
- Traskat omkring
- Observerat spårvagnsspår
- Læst Kierkegaard i det mintgrøna biblioteket
- Tagit fel buss
- Tagit rætt buss
- Hæpnat øver fancy hus
- Klappat en katt
- Køpt en trøja før vernissagen
Och nu ær jag trøtt ....