9 May 2009

Ett litet tag sen. Jag har stora problem med det här med rastlösheten. Det är riktigt jobbigt när jag verkligen behöver kunna sitta still och skriva examensarbetet. Det mest frustrerande är ändå att jag inget kan göra åt det. Jag bara MÅSTE ställa mig upp när jag sitter ner, gå när jag står, vända på mig när jag ligger ner. Jag KAN INTE låta bli. Koncentration för någon längre stund är således helt jäkla hopplös. Min kära vän herr J (med fina födelsedagspresenten) tog av någon anledning reda på varför man kan blir rastlös av antihistaminer. Det är tydligen så att det på något vänster minskar (??) produktionen av en signalsubstans (??) i hjärnan och att det är därför man blir rastlös. Alltså: min hjärna fungerar inte som den ska. På ett sätt känns det ju bättre att veta att det inte är fel på "mig" för jag kan ju liksom inte hjälpa det.

Rastlösheten och examensarbetet gör att jag faktiskt inte gör speciellt mycket fast jag försöker. Här är något av vad jag ändå gjort de senaste veck(orna?) och lite gamla saker.

Hår bakom men tror inte jag är helt klar än heller... funderar vidare.

Gamla halsband och ett armband jag gjort. Alla hängena är keramik, två rakubrända, en penslad med mineraler innan och en med glasyr och en vanlig skröj och glasyrbränd från bildkurserna på högskolan. Armbandet är stenar på speciell armbandstråd...

Hänge jag gjorde på gymnasiet tror jag men som jag nog aldrig använt... Jag är fruktansvärt dålig på att använda smycken. Liksom hur gör man? Jag har suttit och tittat på alla smycken jag hade när jag var liten. Ni vet sådana där små silverringar och halsband. Kan inte ha ett enda för att silvret kliar... jodå, nickelkänslig också. Det är lite tråkigt men kanske efter allergivaccineringen...

Börjat greja med något som det fanns en beskrivning på i nya burda. Köpte den för byxmönstrens skull. Men det fanns en hel del små roliga pyssel. Vi får se vad det där blir... lite för rastlös egentligen. Men en stund går det ju.

Sen vill jag bara visa de här fina burkarna. Den här fick smyckena jag faktiskt kan använda flytta in i idag. Jag tycker om den fast jag tycker att mönstret på locket är lite läskigt nästan.

Fint plåtskrin...

I den här bor mina pärlor. Fin gammal kakburk. Burkar är bra. Nu ska jag dricka te och se om det blir lättare att andas...

2 comments:

woa said...

är inte histamin något man behöver för att kunna få orgasm. Har jag läst nån gång tror jag. Men grattis till att du kom in och jobbigt koncentrationsbiten. Själv har jag omvänt problem kan man säga. Sover verkligen inte tillräckligt och kan inte koncentrera mig därför. Somnar om jag är för passiv. Fast inte på kvällen SÅ KLART! GHA!

Svala said...

Tja jag har ingen aning... men i så fall lär jag ju inte ha problem med tanke på hur mycket histamin min kropp faktiskt producerar. ;o)