17 Apr 2009

Tack till alla som mailade, smsade, ringde, skickade kort/brev och gratulerade på min födelsedag igår! Tack till Linda, Linda och Anna också som hjälpte mig välja arbetsprover till alla skolorna. Ni är som jag redan sagt guld värda! Det var roligt och väldigt lärorikt för min del också. Så nu ligger dem där i små högar och bara väntar på att bli monterade. Skönt!

Ni som känt mig länge eller i alla fall sen 2004/2005 kanske minns den här, "hjärnspöken" även kallad. Jag drog fram den tillsammans med resten av bilderna jag har i förådet. Det var en ganska konstig upplevelse att se den igen... den oseende blicken och uttrycket. Jag förstår den lika lite nu som när jag gjorde den tror jag. Mer än att det handlade om ett inre tillstånd och kanske ett uppbrott. Svårt. Kom gärna med egna tolkningar. Det är bara roligt!

7 comments:

Lisbet said...

den är i alla fall lika fantastisk nu som då.

Elin said...

Jag kommer ihåg att jag blev förundrad, imponerad, skrämd och intresserad när jag såg den. Den är så fin och genomarbetad! Det är väl alltid någonting med du och ditt hår, som en del av identiteten, som både kan stärka och kväva en. Något sådant.

nina said...

Skulle inte våga mig på att analysera den där. Det är psykoanalys-stoff på hög nivå.. Väldigt fin dock! All lycka till med ansökningarna!

woa said...

Grattis i efterskott och den är underbar!

Linda said...

Men bajs-erica: fyllde du år när vi var där?! Varför sa du ingtet människa?!! Men då blev det ju en extra festlig födelsedag med oss där, visst? fniss!

Grattis i efterskott då!! Kram!

Svala said...

Haha ja Linda det blev det faktiskt! Och inget sa jag för jag vet inte riktigt om jag är så förtjust i det där med födelsedag. Åldern har jag inget emot men all konstig krystad uppmärksamhet... hum...

Dorian Vaine said...

Vacker bild!

/Nathali