13 Apr 2009

Nu har jag lite svårt att bestämma mig igen. Hur det ska vara. Den är som den här över nu. Sen funderar jag på om jag ska sätta fast mer än ett halvårs hårbesparingar i mitten.

Så här och kanske kalla den något i stil med "Bruden". Men då försvinner den fina "ryggrads-strukturen" under allt hår. Ett tag tänkte jag mig ett luftrör i mitten eller en långsmal målad pappersremsa... Men nu vet jag inte alls. Är den klar som den är (utan hår alltså)??

Lite tydligare hur håret skulle se ut om jag bestämmer mig för det. Ghaa, skissa hjälper ju inte!

6 comments:

woa said...

Oj vad svårt! Jag tycker nog att den blir mer intressant med håret medan den övre är mer vacker poch enklare, typ att den övre är mer inredningsdetalj och den undre mer konst om du förstår vad jag menar då. Men gillar båda!

woa said...

Kanske snyggare med en hång härslinga om du har det.. Som en människornacke liksom. Hoppas att du inte tycker att jag lägger mig i för mycket!

Lisbet said...

Jag tycker definitivt håret ska vara med, och jag tycker att moas ide med en lång hårslinga var jåättebra. Och här ovan hör du moa anföra samma motsättning mellan konst och dekor jag nämnde förra veckan. Åhh, jag längtar efter att diskutera konst med dig!! Det känns så kul att vi har olika åsikter, jag vill veta vad du tänker. Surt att vi inte hann gå in djupare på det.

Och idag får jag skriva suisid som ordkod... ogillar din blog mig?

nina said...

Min mening: Ryggraden är för vacker ja! Den bara måste få komma fram lite, för den ger verkligen nåt... ett förslag är att ha håret nedanför raden på något sätt. För håret måste också vara med. Ja. Håller med föregående kommanterare, att det blir för dekorativt med den som den ser ut på första bilden. Prova andra hårlösningar helt enkelt.

Superfin hur som helst.. Det är så kul att du jobbar med hår, för det blir alltid intressant när du gör det.

(Tack igen för att du lämnar in Kierkegaard åt mig!)

Linnéa said...

Jag tycker också det vore synd om ryggraden försvann. Du kanske kan sätta in nån annan liten detalj? En liten liten röd ballong?

Linda said...

Jag tycker inte att du ska ha håret för "ryggraden" - absolut inte faktiskt. Jag tycker att du ska sätta en tunn väva av hår på baksidan av tyget, som lyser igenom spetsen. Så blir det inte så tydligt att det är hår på stubinen, utan någon man upptäcker efter en stund.